اعلامیه حزب ایران به مناسبت درگذشت جاوید نام مهندس نظام الدین موحد

بدینوسیله درگذشت جاوید نام مهندس نظام الدین موحد از بنیانگذاران حزب ایران، دبیرکل و عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران را به اطلاع هم میهنان میرسانیم.

شادروان مهندس موحد که در سالهای پس از شهریور بیست به همراه جمعی از تحصیل کردگان آن زمان کشور از سازمان دهندگان و رهبران اعتصاب مهندسین بوده و به همراه جمعی از آزادی خواهان ، حزب ایران را در اردیبهشت سال ۱۳۲۳ تاسیس کرده و در مبارزات نهضت ملی ایران به رهبری دکتر محمد مصدق نقش فعال داشته و از بدو تاسیس جبهه ملی ایران در آن فعال بوده و در دیوان بین المللی لاهه به همراه دکتر مصدق حضور داشته و چندین دوره عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران بوده است .

وی که در تمام این سالها صادقانه از اندیشه های نهضت ملی ایران پیروی کرده و در تلاش برای شکل گیری حاکمیت ملی در کشور عزیزمان بوده است، در سالهای بعد از انقلاب ۵۷ دو مرحله در اعتراض به عملکرد حاکمیت و آزاد اندیشی در دهه شصت به مدت ۳ سال در زندانهای حکومت کنونی ایران بازداشت بوده است و در سالهای اخیر نیز با وجود بیماری سرطان، دولت ایران با صدور گذرنامه برای ایشون به دلیل سو پیشینه ( فعالیت سیاسی ) ! مخالفت کرده بود.

مراسم تشییع جنازه ایشون یکشنبه ۱۳/۱۲/۸۵ از درب منزل ایشون واقع در خیابان پاسداران کوچه بهستان پنجم شماره ۱۲ در راس ساعت ۹ صبح با حضور نیروهای ملی، مبارزین، آزادی خواهان و اعضای حزب ایران و جبهه ملی ایران به سوی بهشت زهرا برگزار میباشد.

جاوید باد ایران

حزب ایران

۱۳۸۵/۱۲/۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *